Slide
Slide

Nevelés-oktatás

Gyermekeink nevelése-oktatása gyakorlatilag mindenkit  érintő terület, mert szülőként vagy nagyszülőként előbb vagy utóbb, de érintett lesz. Ezért nagyon fontos a jövő szempontjából ! Minden elfogultság nélkül állíthatom, hogy a mérői iskolát jó iskolának tartják szülői körökben is, mely elsősorban az ott dolgozó pedagógusok elhivatottságán és szakmai munkáján múlik (és múlott) . Ebből a színvonalból nem kellene engedni. Jelenleg még a szakos ellátással is meg lehetünk elégedve, más iskolákhoz, óvodákhoz képest még jól állunk. Kaposmérő közös érdeke tehát, hogy képzett szakos pedagógusok legyenek továbbra is a helyi iskolában és óvodában, ehhez nagyobb  erkölcsi megbecsülés kell az önkormányzat részéről egy ilyen pedagógus hiányos időszakban. A „nagypolitikát” nem igazán érdekli ,hogy konkrétan mi a helyzet a mérői oktatással , ezért legalább  helyi szinten tegyük meg a tőlünk telhetőt.

Sokkal pozitívabb hozzáállás kell tehát a Kaposmérőben folyó nevelő – oktató  munka megbecsüléséhez , a kölcsönös együttműködés kialakításához, fenntartásához.

Úgy gondolom, hogy  a mindenkori polgármestertől  elvárható egy konstruktív együttműködés a nevelés-oktatás területén  dolgozókkal szemben is, akik még is csak a helyi családok gyermekeivel foglalkoznak nap mint nap. Nem mindegy, hogy egy önkormányzat vezetése mennyire tartja fontosnak a falu  iskoláját, óvodáját, az ott dolgozókat mennyire becsüli meg annak ellenére, hogy 2013-tól már nem fenntartója az iskolának az önkormányzat „csak” tulajdonos. Míg a legtöbb  önkormányzati dolgozó bizonyos juttatása továbbra is megmaradt (cafetéria, ruhapénz, kirándulás támogatás ) sőt bővült 13.bérrel, addig az iskolai pedagógusok elismerésére még egy pedagógusnapi köszöntőre sem telt. Ugyanakkor polgármesteri elvárás volt az iskola (és óvoda) pedagógusaitól, diákjaitól, gyermekeitől , hogy különböző alkalmakkor műsort adjanak, készüljenek, fellépjenek , de  ennek fejében  pusztán egy szóbeli köszönet jutott. Csak az nem tudja, hogy mennyi energiát, időt kell befektetni –  főképp munkaidőn kívül ! – a gyerekek felkészítéséhez, aki ilyet még nem csinált. Azt gondolom, hogy ha amatőr és profi fellépőkre különböző alkalmakkor a több tízezer-százezer forintnyi kiadás sem volt sok, akkor ennek töredékével mintegy erkölcsi elismeréssel  talán el lehetett volna „ismerni” a pedagógusok és gyermekek munkáját is.